توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد

۱۱ بازديد ۰ نظر

بيماري كبد چرب ناشي از تجمع چربي اضافي در كبد است و در دهه هاي اخير شيوه هاي زندگي ناسالم منجر به افزايش بيماري كبد چرب غيرالكلي در بزرگسالان شده است. به گزارش مجله ايراني ، مطالعات اپيدميولوژيك نشان مي دهد كه تقريباً 9 تا 32 درصد از جمعيت عمومي در هند از بيماري كبد …

توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد https://majalehirani.ir/2021/توصيه-هايي-براي-بهبود-عملكرد-كبد/ Sat, 16 Oct 2021 23:18:00 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/توصيه-هايي-براي-بهبود-عملكرد-كبد/ بيماري كبد چرب ناشي از تجمع چربي اضافي در كبد است و در دهه هاي اخير شيوه هاي زندگي ناسالم منجر به افزايش بيماري كبد چرب غيرالكلي در بزرگسالان شده است. به گزارش مجله ايراني ، مطالعات اپيدميولوژيك نشان مي دهد كه تقريباً 9 تا 32 درصد از جمعيت عمومي در هند از بيماري كبد …

بيماري كبد چرب ناشي از تجمع چربي اضافي در كبد است و در دهه هاي اخير شيوه هاي زندگي ناسالم منجر به افزايش بيماري كبد چرب غيرالكلي در بزرگسالان شده است.

به گزارش مجله ايراني ، مطالعات اپيدميولوژيك نشان مي دهد كه تقريباً 9 تا 32 درصد از جمعيت عمومي در هند از بيماري كبد چرب غير الكلي رنج مي برند و افرادي كه داراي اضافه وزن يا چاقي هستند ، همچنين افراد مبتلا به ديابت يا افراد مبتلا به ديابت به احتمال زياد آن را داشته باشد آنها از اين بيماري رنج مي برند.

دو نوع بيماري كبد چرب غير الكلي وجود دارد. اولين بيماري كبد چرب ساده است ، به اين معني كه چربي اضافي در كبد وجود دارد اما هيچ التهابي ديده نمي شود و آسيبي به سلول هاي كبدي وارد نمي شود.

در مورد دوم كه هپاتيت غير الكلي (NASH) ناميده مي شود ، التهاب يا آسيب به سلول هاي كبدي ممكن است رخ دهد و منجر به مشكلات جدي مانند فيبروز ، سيروز و سرطان كبد شود.

عوامل مختلفي ممكن است در ايجاد بيماري كبد چرب غير الكلي نقش داشته باشند ، از جمله كلسترول بالا ، چاقي ، قند خون بالا ، تري گليسيريد بالا ، سندرم متابوليك ، سندرم تخمدان پلي كيستيك و آپنه خواب.

راهكارهايي وجود دارد كه مي تواند عملكرد كبد را بهبود بخشد ، و در مقاله Hindustan Times به برخي از آنها اشاره شد:

از گلوتن ، لبنيات و گوشت اجتناب كنيد: هضم اين غذاها دشوار است و بنابراين بهتر است از آنها اجتناب كنيد. حتي اگر كبد آسيب ديده باشد ، بايد از غذاي خام خودداري شود. علاوه بر اين ، خوردن غذاهاي سرخ شده ، فرآوري شده ، آماده و شيرين توصيه نمي شود. بهتر است انواع غذاها را در رژيم غذايي خود بگنجانيد كه هضم آنها آسان باشد.

از مصرف الكل و كافئين خودداري كنيد: مصرف الكل و نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي و قهوه مي تواند منجر به التهاب بيشتر كبد شود ، بنابراين استفاده از چاي گياهي توصيه مي شود.

مصرف آب كافي: آب نقش بسيار مهمي در بهبود متابوليسم بدن دارد. مصرف ناكافي آب تجزيه مولكول هاي غذا را براي جذب بهتر آنها دشوار مي كند.

مصرف غذا در زمان معين: عدم توجه به مصرف به موقع غذا يكي از عوامل اصلي ايجاد كبد چرب در جوانان است.

برنامه ريزي يك برنامه خواب: تنظيم برنامه خواب بسيار مهم است زيرا خواب در يك زمان خاص باعث بهبود متابوليسم ، حفظ تعادل هورموني ، كمك به تعادل وزن و كاهش استرس مي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.