تورم عربستان تنها ۰.۶ درصد!

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

تورم عربستان تنها ۰.۶ درصد!

۱۹ بازديد ۰ نظر

با وجود افزايش نسبي ، نرخ تورم عربستان سعودي زير محدوده هدف بود. به گزارش مجله ايراني ، ميانگين شاخص قيمت مصرف كننده در بزرگترين اقتصاد جهان عرب تا پايان ماه سپتامبر به 0.6 درصد رسيد كه نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته 0.3 درصد افزايش داشت و بالاترين نرخ تورم تا كنون در …

تورم عربستان تنها ۰.۶ درصد! https://majalehirani.ir/2021/تورم-عربستان-تنها-۰-۶-درصد/ Sun, 17 Oct 2021 23:04:06 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/تورم-عربستان-تنها-۰-۶-درصد/ با وجود افزايش نسبي ، نرخ تورم عربستان سعودي زير محدوده هدف بود. به گزارش مجله ايراني ، ميانگين شاخص قيمت مصرف كننده در بزرگترين اقتصاد جهان عرب تا پايان ماه سپتامبر به 0.6 درصد رسيد كه نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته 0.3 درصد افزايش داشت و بالاترين نرخ تورم تا كنون در …

با وجود افزايش نسبي ، نرخ تورم عربستان سعودي زير محدوده هدف بود.

به گزارش مجله ايراني ، ميانگين شاخص قيمت مصرف كننده در بزرگترين اقتصاد جهان عرب تا پايان ماه سپتامبر به 0.6 درصد رسيد كه نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته 0.3 درصد افزايش داشت و بالاترين نرخ تورم تا كنون در سه مورد ثبت شده است. او ماه گذشته در اين كشور بوده است.

در ميان بخشهاي مختلف ، بيشترين تورم مربوط به حمل و نقل با 5.9 درصد و پس از آن ارتباطات با 1.4 درصد و مواد غذايي و آشاميدني با 1.3 درصد بود. از سوي ديگر ، كمترين تورم مربوط به آب و برق است كه منفي 3.0 درصد و پس از آن لوازم خانگي 0.7 درصد است.

تورم در بخش دخانيات 0.3 درصد در ميان ساير بخش ها بود.

پيش بيني مي شود اقتصاد عربستان امسال 2.1 درصد رشد كند ، اما حتي در صورت رشد ، سطح توليد ناخالص داخلي در بزرگترين اقتصاد خاورميانه كمتر از قبل از شروع بحران كرونا خواهد بود. بر اساس گزارش صندوق بين المللي پول ، اقتصاد عربستان در سال گذشته 4.1 درصد كاهش يافته است.

نرخ تورم عربستان سعودي در اين ماه 0.2 درصد است كه 0.1 درصد نسبت به ماه قبل كاهش يافته است. ميانگين نرخ تورم در عربستان سعودي بين سالهاي 2000 تا 2021 ، 2.58 درصد بود كه بيشترين رقم ثبت شده 11.1 درصد در جولاي 2008 و كمترين آن در فوريه 2019 منهاي 2.2 درصد بوده است.

عربستان سال گذشته به طور متوسط ​​3.4 درصد بود ، اما پيش بيني مي شود امسال به 2.2 درصد كاهش يابد. صندوق بين المللي پول نرخ تورم عربستان را در سال آينده 2.2 درصد اعلام كرده است. چند ماه قبل ، افزايش ماليات بر ارزش افزوده موجي از تورم را در كشور ايجاد كرده بود كه اكنون در حال از بين رفتن است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.