به گزارش خبرنگار آنلاين ، آيت الله رضا رمضاني عصر امروز چهارشنبه در شب شهادت امام رضا (ع)ع) وي با اشاره به اينكه يكي از عواملي كه مسلمانان بايد به آن توجه كنند فضيلت اخلاقي است ، افزود: وجود اخلاق در جامعه اسلامي ضروري است. وي با بيان اينكه همه پيامبران براي تربيت انسان ها …

انسان و جامعه پايبند به احكام اسلامي عزتمند مي شود – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/10/انسان-و-جامعه-پايبند-به-احكام-اسلامي-عز/ Thu, 07 Oct 2021 03:30:40 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/10/انسان-و-جامعه-پايبند-به-احكام-اسلامي-عز/ به گزارش خبرنگار آنلاين ، آيت الله رضا رمضاني عصر امروز چهارشنبه در شب شهادت امام رضا (ع)ع) وي با اشاره به اينكه يكي از عواملي كه مسلمانان بايد به آن توجه كنند فضيلت اخلاقي است ، افزود: وجود اخلاق در جامعه اسلامي ضروري است. وي با بيان اينكه همه پيامبران براي تربيت انسان ها …

به گزارش خبرنگار آنلاين ، آيت الله رضا رمضاني عصر امروز چهارشنبه در شب شهادت امام رضا (ع)ع) وي با اشاره به اينكه يكي از عواملي كه مسلمانان بايد به آن توجه كنند فضيلت اخلاقي است ، افزود: وجود اخلاق در جامعه اسلامي ضروري است.

وي با بيان اينكه همه پيامبران براي تربيت انسان ها فرستاده شده اند و براي بردگي انسان ها بايد به دنبال علم و عبادت باشند ، افزود: “عبادت ، علم و آزمايش به اين دليل است كه انسان ها مي آيند و به خدا نزديك مي شوند.”

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع)ع) وي با اشاره به رابطه اخلاق ، قوانين و باورها گفت: هرچه باورهاي فرد عميق تر باشد ، مي تواند بر رفتار انسان تأثير بگذارد.

وي گفت: “ما بايد از نظر رفتار شبيه اسلام باشيم.”

آيت الله رمضاني با تاكيد بر لزوم تربيت مفاصل ، عقل و روح ، گفت: اختيارات با تلاش به دست مي آيد و انسان بايد براي آنچه براي او مفيد است هزينه كند.

وي با بيان اينكه نبايد اجازه دهيم از گوش هاي ما براي شايعه پراكني و تهمت استفاده شود ، تصريح كرد: چشم ها و زبان ما نبايد پشت سر گذاشته شود زيرا بسياري از گناهان از زبان بر مي آيد.

نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه عقل ما را به امامت ، خداشناسي و معاد مي رساند ، ادامه داد: بدون دليل ، انسان نمي تواند از اين راه برود.

مسئولان در كنار مردم هستند

وي با اشاره به اينكه ما بايد در شكل گيري عقل خود كوشا باشيم ، تصريح كرد: كساني هستند كه وظايف خود را انجام مي دهند اما هيچ تغييري در آنها نمي بينند زيرا آمادگي هاي لازم را انجام نداده اند.

آيت الله رمضاني با بيان اينكه در طول تاريخ برخي از مردم حتي حافظ قرآن بودند اما در مقابل ولي خدا ايستادند ، افزود: عدم درك وظايف يكي از مواردي است كه به انسان آسيب مي رساند.

وي تاكيد كرد: عاقل كسي است كه مردمش احساس آرامش مي كنند و گاهي اوقات تحصيلات اشتباه باعث مي شود خانواده ها نسبت به يكديگر ناامن شوند ، زيرا باورها ضعيف شده است.

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع)ع) وي با اشاره به اينكه زبان قدرداني بايد در بين مردم وجود داشته باشد زيرا باعث توسعه انسان مي شود ، افزود: “جامعه بايد در مسير جستجوي علم و دانش باشد”.

وي با بيان اينكه كساني كه مسئوليت هاي بالايي در جامعه دارند بايد در كنار مردم ديده شوند ، گفت: كسي كه از عقل خود بهره اي نبرده است ، يك مieمن واقعي نيست.

آيت الله رمضاني با تأكيد بر اينكه دينداري به معناي عمل به فهم است و بشر به دليل فهم خود در روز قيامت از آيات بالا مي رود ، گفت: از جمله برنامه هاي عملي امام رضا (ع)ع) اين تلاوت قرآن او بود و امام هميشه به انسان ها احترام مي گذاشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.