ايران چگونه مي‌تواند به حل بحران انرژي در اروپا كمك كند؟

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

يك كارشناس ارشد انرژي گفت: در صورت لغو تحريم ها ، ايران مي تواند در حل بحران انرژي اروپا م effectiveثر باشد و بدون شك اين يك بازي برد-برد براي ايران و اروپا است. مرتضي بهروزيفر در گفت وگو با مجله ايراني ، با اشاره به نقش ايران در حل مشكل انرژي اروپا ، اظهار …

ايران چگونه مي‌تواند به حل بحران انرژي در اروپا كمك كند؟ https://majalehirani.ir/2021/ايران-چگونه-مي‌تواند-به-حل-بحران-انرژ/ Wed, 06 Oct 2021 22:29:03 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/ايران-چگونه-مي‌تواند-به-حل-بحران-انرژ/ يك كارشناس ارشد انرژي گفت: در صورت لغو تحريم ها ، ايران مي تواند در حل بحران انرژي اروپا م effectiveثر باشد و بدون شك اين يك بازي برد-برد براي ايران و اروپا است. مرتضي بهروزيفر در گفت وگو با مجله ايراني ، با اشاره به نقش ايران در حل مشكل انرژي اروپا ، اظهار …

يك كارشناس ارشد انرژي گفت: در صورت لغو تحريم ها ، ايران مي تواند در حل بحران انرژي اروپا م effectiveثر باشد و بدون شك اين يك بازي برد-برد براي ايران و اروپا است.

مرتضي بهروزيفر در گفت وگو با مجله ايراني ، با اشاره به نقش ايران در حل مشكل انرژي اروپا ، اظهار داشت: در صورت لغو تحريم ها ، ايران در كمتر از شش ماه 1.5 ميليون دلار صادرات نفت صادر مي كند. بشكه در روز مي تواند به سرعت افزايش يابد. تاثير بر بازار OPAP ، اما در مورد گاز مسئله كمي متفاوت است و نياز به برنامه ريزي بلند مدت دارد.

وي ادامه داد: در صورت لغو تحريم ها و سرمايه گذاري اروپا در صنعت گاز ايران و مشاركت در انتقال هر چيزي كه به شكل خطوط لوله يا LNG باشد ، در اين صورت ما قادر خواهيم بود طي دو تا سه سال آينده به اروپا حركت كنيم و “ممكن است شاهد پيشرفت مثبتي براي ايران باشيم.” زيرا در آن صورت هم ايران مي تواند بازار امني داشته باشد و هم اروپا انحصار روسيه را خواهد شكست.

وي تأكيد كرد: “روسيه قطعاً آن را خواهد شكست” ، و افزود كه اين كار آسان نخواهد بود و مشكلاتي را به همراه خواهد داشت. تا كنون اين كشور تمام تلاش خود را براي جلوگيري از رشد صنعت گاز ايران به كار گرفته است و همه معماها را بر اين اساس نگه داشته است كه ايران نمي تواند وارد بازار گاز اروپا شود.

بهروزي فر افزود: با اين حال ، اگر اروپا بخواهد و ايران هم بخواهد همين كار را انجام دهد ، امكان ايجاد اين گفت و گو وجود دارد. ايران مي تواند بازار بزرگتري داشته باشد و براي اروپا اين مذاكره انحصار روسيه را از بين مي برد.

وي گفت: “اگر مي خواهيم گاز را با كشتي حمل كنيم ، بايد آن را به LNG تبديل كنيم ، چيزي كه او گفت.” اگر تحريم ها برداشته شود و شركت هاي بزرگ وارد ايران شوند ، سرمايه گذاري و توسعه فناوري امكان پذير است ، اما ما به تنهايي نمي توانيم اين كار را انجام دهيم.

چندي پيش وزير نفت جواد اوزي اعلام كرد: ايران آماده است راه حل بحران انرژي جهان كمك كنيد ، و توصيه من به تصميم گيرندگان آمريكايي و اروپايي اين است كه از شرايط فعلي درس بگيرند و تحريم هاي ايران را لغو كنند تا به كاهش بحران كمك كند. مردم اروپا و ايالات متحده امروز در شرايطي با اين مشكلات روبرو هستند كه دولت هاي متبوع آنها به طور غيرقانوني و وحشيانه صادرات نفت خام ما را به عنوان يكي از صادركنندگان عمده نفت تحريم كرده اند. شواهد موجود به خوبي ثابت مي كند كه هزينه اين سياست يك جانبه و بين منطقه اي تنها مختص ايران نيست و شهروندان ساير كشورهاي جهان نيز بايد هزينه گزاف اين مزخرف را بپردازند. اگر ما بر تحريم هاي صادرات نفت ايران اصرار غيرمنطقي داشته باشيم ، معتقديم كه اين مي تواند عواقب گسترده اي در آينده داشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران بارها آمادگي خود را براي افزايش توليد نفت و تثبيت بازار و رسيدگي به بحران فعلي انرژي جهان در اسرع وقت و جبران اين كمبود آماده انجام اين كار اعلام كرده است. گفت: توصيه من به تصميم گيرندگان اين كشورها اين است كه از وضعيت فعلي درس بگيرند و با رفع تحريم ها عليه ايران به كاهش اين بحران كمك كنند تا همه مردم از انرژي مقرون به صرفه و در دسترس در همه مناطق بهره مند شوند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.