حسابداري شركتي در CRM

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

حسابداري شركتي در CRM

۶ بازديد ۰ نظر

در ابتداي استفاده از نرم افزار هاي شركتي تنها اين برداشت از جانب سرپرستان مي شد كه CRM  يك نرم افزار حسابداري است اما با گذشت زمان و گسترش اين نرم افزار در كسب و كار ها افراد متوجه شدند كه در شاخه هاي مختلفي اين نرم افزار قابل استفاده بوده و حتي به يكي …

حسابداري شركتي در CRM https://majale-rooz.ir/2021/10/حسابداري-شركتي-در-crm/ مجله روز Sun, 03 Oct 2021 21:50:19 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/?p=8386 در ابتداي استفاده از نرم افزار هاي شركتي تنها اين برداشت از جانب سرپرستان مي شد كه CRM  يك نرم افزار حسابداري است اما با گذشت زمان و گسترش اين نرم افزار در كسب و كار ها افراد متوجه شدند كه در شاخه هاي مختلفي اين نرم افزار قابل استفاده بوده و حتي به يكي …

در ابتداي استفاده از نرم افزار هاي شركتي تنها اين برداشت از جانب سرپرستان مي شد كه CRM  يك نرم افزار حسابداري است اما با گذشت زمان و گسترش اين نرم افزار در كسب و كار ها افراد متوجه شدند كه در شاخه هاي مختلفي اين نرم افزار قابل استفاده بوده و حتي به يكي از منابع عظيم اطلاعاتي در هر شركت تبديل شده است.

به طوري كه هر دو نرم افزار حسابداري و CRMدر كنار هم بسيار براي شركت و سازمان هاي مختلف كارآمد بوده و به عنوان يكي از نياز هاي اصلي شمرده مي شود. اما يكي از مشكلات كه باتوجه به آمار افراد زيادي از آن گله مند بودند ناتواني در طبقه بندي ،ثبت و كنترل آنها در هر دو نرم افزار و به صورت مستقل مي باشد. علاوه بر آن ،اين فرايند بسيار زمان بر بوده و درصد ايجاد اشتباه در گزارش گيري و ثبت اطلاعات زياد مي باشد.

رفع مشكلات با حسابداري شركتي در CRM

براي از بين بردن اين مشكل مهم ميتوان با يكپارچگي نرم افزار CRM و نرم افزار حسابداري به نتايج مطلوب دست پيدا كرد. با انجام اين فرايند مي توان روند چرخشي كارها و اتوماتيك سازي فعاليت هاي شركتي را بهبود بخشيد و  ايجاد تغييراتي جديد را در روند كاري مشاهده نمود. فرض كنيد در انجام فرايند كاري، تيم فروش بايد ثبت و ذخيره نهايي پيش فاكتور را انتقال داده و همچنين براي پرداخت هزينه و تهيه گزارشات اقدامات لازم را انجام دهد.

براي انجام اين  اقدامات مي توان با استفاده از دو نرم افزار به صورت يكپارچه و همزمان همه فرايند هاي گفته شده را در كمترين زمان ممكن انجام داده و بدون ايجاد خطا، ثبت و ذخيره اطلاعات صورت مي گيرد، در حالي كه در نرم افزار هاي غير يكپارچه بايد با ادغام  و جمع آوري هر كدام از مطالب خروجي و به صورت دستي شده انجام شود كه اين كار علاوه بر دشواري هاي ممكن زمان زيادي را صرف مي كرد.

مزاياي حسابداري شركتي در CRM

يكپارچگي بين اين دو نرم افزار افزون بر امكانات مختلف در زمان برنامه نويسي و زمينه سازي در جهت ايجاد طراحي براي مدل هاي زيادي  پياده سازي و قابل اجرا مي باشد كه افزون بر برنامه نويسي CRM يك ديد كلي مي باشد. پس بيشتر برنامه نويسان و توسعه دهندگان در جهت پيشرفت محصولات، براي ارتباط بين اين دو نرم افزار با ايجاد يك تيم تخصصي به صورت دقيق فعاليت مي‌كنند همچنين نبايد از اين موضوع چشم پوشي كرد كه ارتباط بين دو نرم افزار يك كار كاملاً تخصصي بوده و اين  فرايند ها به صورت  زمان بر انجام شده و به سادگي نتيجه بخش نمي باشد.

بايد توجه داشت كه از موارد پر كاربرد در نرم افزار حسابداري شركتي در CRM، بسيار متنوع و به صورت مشابه  وجود دارد اين موارد شامل نام محصول، واحدهاي اندازه گيري، موجوديت محصولات، قيمت درج شده، تهيه پيش فاكتور و فاكتور ، اطلاعات مشتري ،ميزان اعتبار آن و گردش حساب پرداختي مشتري مي باشد. اين موارد مشابه براي فرآيندهاي كاري مانند اسناد و اطلاعات مشترك خواهد بود، ثبت و ذخيره در دو يا چند نرم افزار بسيار پرهزينه و زمان بر مي‌باشد و انجام اين روند بسيار اشتباه خواهد بود. زيرا افزون بر امكان ايجاد خطا در روندهاي تكراري، ذخيره اطلاعات ممكن است با بي توجهي پرسنل فراموش شود.

در اين شرايط كافي است كه يكي از كاركنان با اطمينان كامل از وجود اطلاعات در نرم افزار ديگر از ذخيره يا كامل كردن پرونده به اطلاعات اجتناب كند با گذر زمان و مرور مجموعه مشاهده مي شود كه بسياري از اطلاعات مخدوش و نا كامل بوده كه نه مي‌توان به نرم‌افزار حسابداري مراجعه كرد و نه نرم افزار CRM قابل اطمينان خواهد بود.

يكپارچگي حسابداري شركتي و نرم افزار CRM

 يكپارچگي بين نرم افزار CRM و نرم افزار حسابداري شركتي اين امكان را خواهد داد كه با يك بار ورود و ذخيره اطلاعات چرخه درست اطلاعات در بخش‌هاي مختلف سازمان و نرم‌افزارهاي مختلف انجام شود. علاوه بر اين در نرم افزار ديگر اطلاعات قابل مشاهده و دسترسي خواهد بود و در مراحل مختلف انجام كار به صورت تاييد الكترونيكي توسط مسئول خود انجام مي شود. مثلا زماني  كه يك حسابدار علاوه بر مشاهده پيش فاكتور، مي تواند براي ثبت آن به عنوان يك سند مالي، مرحله اي از مراحل گردش كار را در فرآيند فروش انجام دهد. ميزان برقراري يكپارچگي بين نرم افزار حسابداري و‌ CRMبه صورت كاملا نسبي مي باشد و برقراري ارتباط بين دو نرم افزار در برنامه نويسي و پيش سازي متفاوت خواهد بود.

 پس مي توان گفت تنها محدوديت در يكپارچگي بين اين دو نرم افزار در محدوديت هاي نرم افزار حسابداري مي باشد به طوري كه هر چه محدوديت اين نرم افزار كمتر باشد فرايند يكپارچگي صحيح تر و بهينه تر صورت مي گيرد. يكي از نرم افزار هاي بدون محدوديت كه مي توان نام برد اينتيگريشن مي باشد كه در اختيار سرپرستان شركت قرار مي گيرد و در تعيين كيفيت و نظم موثر تر خواهد بود.

انتخاب نرم افزار CRM داراي حسابداري شركتي

براي انتخاب يك نرم افزار حسابداري و يكپارچگي آن با CRM بايد دست به يك انتخاب بي نقص زد. در برخي از شركت ها مي توان مشاهده كرد كه ساليان طولاني از يك نرم افزار حسابداري براي انجام امور مالي استفاده كرده و با توجه به تحول در نرم افزار هاي سازماني در تمام جهان تغييري در آن ايجاد نكردند. همچنين امكان استخدام يك مدير و تيم فروش  سبب مي شود تا به نرم افزار CRM مجهز شوند.

البته بايد اين نكته توجه كرد كه بكارگيري يك نرم افزار جديد CRMبا يك نرم افزار حسابداري قديمي در جهت يكپارچگي در شركت تقريبا امري غير ممكن  خواهد بود. پس اگر قرار است سرمايه گذاري در جهت نرم افزار هاي شركتي صورت بگيرد بايد زمينه مناسبي فراهم شود و به شكلي نباشد كه از نرم افزار هاي پايين رده براي ارتباط با نرم افزار CRM استفاده شود زيرا يكي ديگر از نواقص اين نرم افزار ها نداشتن قابليت بروز رساني مي باشد.

بهترين نرم افزار CRM داراي حسابداري شركتي

نرم افزارهاي CRM متعددي در ايران توليد شده و در اختيار صاحبان كسب و كارها قرار گرفته است. اما يكي از بهترين نرم افزارهاي CRM شناخته شده ي كاملا ايراني نرم افزار CRM ركاما مي باشد. به جرئت مي توان گفت نرم افزار CRM يكي از معدود نرم افزارهايي مي باشد كه حسابداري شركتي را بدون نقص و به صورت كامل دارا مي باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت راهنمايي از كارشناسان ركاما مي توانيد با آن ها به صورت رايگان در ارتباط باشيد.

 اميدواريم توضيحات گفته شده براي شما مفيد بوده و كمك ويژه اي در جهت انتخاب بهترين نرم افزار كرده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.