جبلي كيست و چه نگاهي به رسانه دارد؟

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

جبلي كيست و چه نگاهي به رسانه دارد؟

۸ بازديد ۰ نظر

پيمان جبلي ، كه اكنون با رفتن عبدالعلي عسكري رياست سازمان صدا و سيما را بر عهده دارد ، پنج سال قبل از فرمان خود معاون وزير امور خارجه در رسانه ملي شد. اما “جبلي كيست؟” و “او رسانه ها را براي چه تماشا مي كند؟” با نگاهي به سوابق گذشته مدير جديد صدا و …

جبلي كيست و چه نگاهي به رسانه دارد؟ https://majalehirani.ir/2021/جبلي-كيست-و-چه-نگاهي-به-رسانه-دارد؟/ Wed, 29 Sep 2021 08:08:34 0000 فرهنگ و هنر https://majalehirani.ir/2021/جبلي-كيست-و-چه-نگاهي-به-رسانه-دارد؟/ پيمان جبلي ، كه اكنون با رفتن عبدالعلي عسكري رياست سازمان صدا و سيما را بر عهده دارد ، پنج سال قبل از فرمان خود معاون وزير امور خارجه در رسانه ملي شد. اما “جبلي كيست؟” و “او رسانه ها را براي چه تماشا مي كند؟” با نگاهي به سوابق گذشته مدير جديد صدا و …

پيمان جبلي ، كه اكنون با رفتن عبدالعلي عسكري رياست سازمان صدا و سيما را بر عهده دارد ، پنج سال قبل از فرمان خود معاون وزير امور خارجه در رسانه ملي شد. اما “جبلي كيست؟” و “او رسانه ها را براي چه تماشا مي كند؟” با نگاهي به سوابق گذشته مدير جديد صدا و سيما ، اين گزارش سعي مي كند به سوالات پاسخ دهد.

به گزارش مجله ايراني ، جبلي 55 ساله در تهران متولد شد و پس از خدمت به عنوان سفير ايران در تونس از سال 2010 تا 2014 ، با رژيم محمد سرافراز (مدير وقت صداوسيما) همكاري كرد. آزادي آمد ، كه اتفاقاً معاون مدير نيز بوده است. مرزي براي اينكه به عنوان “معاون خبري” اين رسانه مطرح شود ، روي صندلي جرقمي نشست.

در واقع ، در آن زمان ، سرافراز ، همزمان با معرفي جبلي به اين سمت ، رسماً اعلام كرد كه تصميم گرفته است كه معاون سياسي را كه نزديك به 10 سال در دوران رياست زراغمي در اختيار مجيد آخوندي بود ، بركنار كند. آي تي. عنوان “اخبار فرعي” ؛ تصميمي كه مانند بسياري از ديدگاه هاي ديگر رئيس سابق سازمان صدا و سيما ، با آمدن علي عسكري به تدريج كنار گذاشته شد.

با خروج سرافراز از راديو و آمدن عبدالعلي علي عسكري ، پيمان جبلي نيز معاون ديگري بود. مجيد آخوندي به معاونت سياسي راديو و تلويزيون و معاون خارجي به جبالي منتقل شد. منصبي كه وي در آن تا آخرين روزهاي انتصاب خود به عنوان مدير صدا و سيما خدمت كرد.

بيشتر فعاليت هاي پيمان جبلي از جمله حضور وي در امور سياسي و خارجي در بخش هاي خبري راديو خلاصه مي شود. وي سالها عضو دانشكده راديو و تلويزيون دانشگاه بوده است.

و البته معاون دبير رسانه اي شوراي عالي امنيت ملي در دوران تصدي سعيد جليلي از ديگر مناصبي است كه مدير جديد صدا و سيما سالها پيش تجربه كرده بود.

جبلي و علي عسكري در سال 1998 ، در مراسم افتتاحيه شبكه هاي بين المللي “ايران پرس” و “العالم سوري”

اما با توجه به رسانه هاي داخلي ، پرونده نسبتاً قابل قبول پيمان جبلي در سالهاي اخير قابل تصور است. نگاهي به تعداد مصاحبه هاي وي با خبرگزاري هاي داخلي مهم در دوران حضورش در وزارت امور خارجه راديو و تلويزيون م thisيد اين مطلب است. برخلاف عبدالعلي علي عسكري ، مدير سابق صدا و سيما ، كه رياست جمهوري را از معاونت فني برعهده گرفت و از زمان روي كار آمدن وي ، نه تنها با رسانه هاي خارج از راديو و تلويزيون ، بلكه به تدريج با ورود برنامه هاي خود مصاحبه كرده است. روزنامه نگاران محو و محو شدند. حذف شدند و تعاملات وي با رسانه ها به هم خورد. تا زماني كه اعلام سياست ها و تصميمات رئيس “رسانه ملي” به خروجي اي به نام “روابط عمومي كل سازمان صدا و سيما” محدود مي شود.

از سوي ديگر ، اميد مي رود كه جبلي و تيمش به دليل حضور در عرصه بين المللي و وضعيت كنوني رسانه ها در جهان معاصر ، از نقش مentialثر رسانه هاي داخلي در انطباق با رسانه ملي آگاهي بيشتري پيدا كنند. به سياست هاي رسانه اي ؛ همراهي كه در نهايت منجر به نزديك شدن مي شود.

صداوسيما در دوران تصدي معاونت امور خارجه نيز در اعلام سياست هاي شبكه بين المللي كشورمان از حمايت رسانه هاي داخلي استفاده كرد ، به ويژه در مواردي كه محدوديت ها و محدوديت هايي براي فعاليت هاي فضاي مجازي و ماهواره اي وجود داشته باشد.

و البته ، تعامل با شبكه هاي خارجي و استفاده از تجربيات برنامه نويسان در كشورهاي ديگر ، يكي ديگر از الزاماتي است كه انتظار مي رود پيمان جبلي به عنوان رئيس سابق شبكه هايي مانند پرس تي وي آن را درك كند.

مديران صدا و سيما به موقعيت غالب رسانه هاي جديد و همچنين راديو و تلويزيون معتقدند. وي در بيانيه اي در برنامه گفتگوي راديويي در سال 1999 گفت: “راديو و تلويزيون با وجود گسترش فضاي مجازي و اينترنت هرگز موقعيت خود را از دست نمي دهند.” “اگر به تاريخ ارتباطات نگاه كنيم ، شاهد رقابت شديد بين رسانه هاي مختلف مانند سينما ، راديو ، تلويزيون ، روزنامه ها و غيره بوده ايم ، اما تلويزيون هميشه در خط مقدم بوده است.”

در عين حال ، او رقيبي جدي به نام اينترنت و فضاي مجازي را ناديده نمي گيرد. اگر تلويزيون تا به امروز خود را بي رقيب در زمينه رسانه مي دانست ، امروز در رقابت جدي با رقيبي بسيار قدرتمند قرار دارد و اين رسانه جديد به نوعي بر مفاهيم ارتباطات تأثير گذاشته است. “

با اين حال ، JB رقابت بين رسانه ها را به توليد محتوا بهتر نسبت داد و اظهار داشت: “با وجود ظهور رسانه هاي جديد ، همه رسانه هاي ايجاد شده از ابتدا باقي ماندند و محتواي خود را بهتر و بيشتر از قبل كردند.”

او ظهور فناوري هاي ارتباطي جديد را يك نياز اجتناب ناپذير مي دانست كه در نهايت عملكرد را بهبود مي بخشد. “هر يك از چالش هاي جديد براي رسانه هاي سنتي مي تواند منجر به تغيير ، رشد و نوآوري شود.” اين چالش لزوماً منفي و مثبت نيست. “

در روزهاي اخير ، جبلي با نمايندگان دانشگاهيان و شخصيت هاي فرهنگي ملاقات كرده است ، نظرات آنها را شنيده و سياست هاي آنها در قبال پخش كننده را ترسيم كرده است. وي در مورد ضرورت تغيير و تحول در راديو گفت كه وظيفه نه تنها يك نفر ، رئيس اين سازمان ، بلكه همه افراد ديگر است كه سعي كنند در راديو به عنوان بزرگترين و جامع ترين نهاد فرهنگي كشور موفق شوند. به گروه هاي فرهنگي ، به ويژه جريانات محبوب. آنها بايد تلاش كنند تا به اين بار سنگين برسند.

رئيس جديد صدا و سيما همچنين تأكيد كرد كه جايگاه و قدرت رسانه ملي فراتر از نقش يك سازمان موجود است و خود را در لباس تسهيل و سرعت بخشيدن به پتانسيل وسيع نسل هاي جوان و الهام گرفته از انقلاب نشان مي دهد. به به

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.