قيمت برق ايران ۳ درصد قيمت برق اروپايي

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

قيمت برق ايران ۳ درصد قيمت برق اروپايي

۵ بازديد ۰ نظر

بلومبرگ مستقر در آمريكا در گزارشي بازار برق ايران و قيمت هاي ارزان آن را بر خلاف روند جهاني و كمك به ايستادگي آن در برابر تحريم هاي بين المللي مانند يك سپر اقتصادي بررسي مي كند. به گزارش مجله ايراني ، بلومبرگ در اين گزارش نوشت: در حالي كه قيمت برق اروپا در يك …

قيمت برق ايران ۳ درصد قيمت برق اروپايي https://majalehirani.ir/2021/قيمت-برق-ايران-۳-درصد-قيمت-برق-اروپايي/ Thu, 16 Sep 2021 21:30:44 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/قيمت-برق-ايران-۳-درصد-قيمت-برق-اروپايي/ بلومبرگ مستقر در آمريكا در گزارشي بازار برق ايران و قيمت هاي ارزان آن را بر خلاف روند جهاني و كمك به ايستادگي آن در برابر تحريم هاي بين المللي مانند يك سپر اقتصادي بررسي مي كند. به گزارش مجله ايراني ، بلومبرگ در اين گزارش نوشت: در حالي كه قيمت برق اروپا در يك …

بلومبرگ مستقر در آمريكا در گزارشي بازار برق ايران و قيمت هاي ارزان آن را بر خلاف روند جهاني و كمك به ايستادگي آن در برابر تحريم هاي بين المللي مانند يك سپر اقتصادي بررسي مي كند.

به گزارش مجله ايراني ، بلومبرگ در اين گزارش نوشت: در حالي كه قيمت برق اروپا در يك ماه گذشته جهش كرده و صنايع انرژي را تعطيل كرده و خطر خاموشي را افزايش داده است ، قيمت برق ايران كاهش يافته است.

بازار برق ايران در وب سايت خود اعلام كرد كه ميانگين قيمت هر مگاوات برق در روز پنجشنبه برابر با 12.45 يورو (14.65 دلار) يا حدود 40 برابر متوسط ​​قيمت برق روزانه براي انگلستان و قيمت ها بر اساس مبادله برق اروپايي Spot است. ، كمتر از 10 درصد هزينه برق در آلمان.

ايران كه داراي دومين ذخاير بزرگ گاز و چهارمين ذخاير بزرگ نفت در جهان است ، به طور كلي يكي از ارزان ترين قيمت هاي برق در جهان را دارد. برق ايران از طريق شبكه هايي كه بازارهاي هفت كشور همسايه و همچنين ازبكستان و قزاقستان را به هم متصل مي كند ، جريان دارد.

به گزارش بلومبرگ ، با وجود اينكه اقتصاد ايران در سه سال گذشته تحت فشار تحريم هاي آمريكا بوده است ، صنايع وابسته به برق و گاز آن رونق گرفته است. توليد فولاد ايران در هشت ماهه نخست سال سريعتر از چين رشد كرد و ايران را دهمين توليد كننده بزرگ اين فلز در جهان كرد. مقادير بالاي برق مورد نياز براي كار با سانتريفيوژهاي مورد استفاده براي توليد سوخت هسته اي نيز بي وقفه جريان داشت.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.