تاثير مخرب محصولات سفيد كننده بر دندان‌ها

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

تاثير مخرب محصولات سفيد كننده بر دندان‌ها

۹ بازديد ۱ نظر

بر اساس يك گزارش شفاف و به نقل از Cytec Dailyدر مطالعه اي كه اخيراً در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده است ، محققان كانادايي آسيب سلول هاي دندان ناشي از استفاده از روش هاي سفيد كردن كارباميد پراكسيد را ارزيابي كردند. محققان دريافتند كه استفاده از تنها 10 درصد ژل كارباميد پراكسيد بر …

تاثير مخرب محصولات سفيد كننده بر دندان‌ها https://majalehirani.ir/2021/تاثير-مخرب-محصولات-سفيد-كننده-بر-دندان/ مجله ايراني Sat, 21 Aug 2021 22:23:02 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/تاثير-مخرب-محصولات-سفيد-كننده-بر-دندان/ بر اساس يك گزارش شفاف و به نقل از Cytec Dailyدر مطالعه اي كه اخيراً در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده است ، محققان كانادايي آسيب سلول هاي دندان ناشي از استفاده از روش هاي سفيد كردن كارباميد پراكسيد را ارزيابي كردند. محققان دريافتند كه استفاده از تنها 10 درصد ژل كارباميد پراكسيد بر …

بر اساس يك گزارش شفاف و به نقل از Cytec Dailyدر مطالعه اي كه اخيراً در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده است ، محققان كانادايي آسيب سلول هاي دندان ناشي از استفاده از روش هاي سفيد كردن كارباميد پراكسيد را ارزيابي كردند.

محققان دريافتند كه استفاده از تنها 10 درصد ژل كارباميد پراكسيد بر روي دندان ها ميزان پروتئين ميناي دندان را تا 50 درصد كاهش مي دهد.

لورن بوزك ، نويسنده ارشد اين مطالعه ، استاد دانشكده دندانپزشكي تورنتو ، مي گويد: “ما هميشه علاقه مند بوديم تا اثرات سفيد كننده دندان هاي مبتني بر پراكسيد بر ساختار دندان و ارتباط آن با حساسيت را مطالعه كنيم.” در اين مطالعه ، ما مي خواستيم تأثير آنها را بر ميناي دندان و مغز دندان بهتر درك كنيم.

قبل از اين مطالعه ، بوزك تأثير استفاده از پراكسيد هيدروژن در درمان كانال ريشه را مطالعه كرده بود و دريافت كه اين عمل باعث آسيب موضعي به كلاژن مي شود. اين نتايج آنها را واداشت تا نحوه نفوذ پراكسيد به ميناي دندان و عاج قبل از رسيدن به مغز دندان را مطالعه كنند تا ببينند اين مواد چه آسيبي به اين نواحي مي رسانند.

پالپ عروق و اعصاب دندان است. حفره مركزي در تاج دندان را محفظه پالپ مي نامند. به كانال ريشه كانال نيز گفته مي شود. به طور معمول ، مغز دندان زنده و فعال است ، اما فرسايش و تحريك عروق و اعصاب باعث درد و در نهايت مرگ مغز دندان مي شود.

اين مطالعه نشان داد كه از دست دادن پروتئين هاي ميناي دندان باعث مي شود سفيدكننده بيشتري وارد مغز دندان شود كه به نوبه خود مرگ سلول هاي مغز دندان را افزايش مي دهد.

محققان از يك محفظه پرفيوژن عاج داخلي براي آزمايش و اندازه گيري اين موارد استفاده كردند. پس از استفاده از كرباميد پراكسيد در غلظت حدود 35 درصد ، محققان دريافتند كه سلول هاي مغز دندان در معرض اين ماده زنده نمي مانند.

بوزك گفت: “بسياري از محصولات سفيد كننده دندان در خانه حاوي غلظت بالايي از ژل پراكسيد (به عنوان مثال ، غلظت حدود 35) است ، اما هنوز اطلاعات كمي در مورد نحوه ورود آن به داخل دندان هاي ما وجود دارد.” من معتقدم اين اولين مطالعه اي است كه به بررسي اثرات سمي سفيد كردن دندان ها پرداخته است. اميدواريم مردم اين موضوع را درك كنند و اگر قصد استفاده از اين محصولات را دارند از مقادير كمي از آنها استفاده كنند.

در حالي كه غلظت كم پراكسيد ، مانند 5 درصد ، براي سلول هاي دنداني كمتر مضر است ، مصرف كنندگان اغلب غلظت هاي بيشتر را ترجيح مي دهند ، زيرا مشتاق هستند تا تأثير فوري آنها را روي سفيد شدن دندان ها مشاهده كنند.

بهترین کرم های سفید کننده ناحیه تناسلی برای زنان

در اینجا معرفی بهترین کرم های روشن کننده پوست برای مناطق خصوصی، بر اساس کیفیت و تجربه استفاده کنندگان می باشد. دقت کنید که اکثر این کرم ها به صورت اینترنتی در دسترس نیستند ولی می توانید آنها را در مغازه های فروش لوازم آرایشی-بهداشتی پیدا کنید. نحوه استفاده از کرم موبر

1- کرم ویاکسی

کرم ویاکسی

یکی از بهترین ها در ایران است. اگر چه قیمت آن حدود 360 هزار تومان است ولی تاثیر سریع دارد (حدود 2 ماه تا رفع تیرگی کامل). گیاهی ست و مجوزهای مختلفی را دریافت کرده است. امتیاز ثبت شده توسط کاربران نیز قابل قبول بوده است.

با استفاده مرتب از این کرم رفع تیرگی در کمتر از 60 روز پوست حساسترین نواحی بدن شما مجددا سفید و روشن می شود. لک های پوستی ، آفتاب سوختگی ها ، رنگ پریدگی ها و جای جوش همه به وسیله کرم سفید کننده ویاکسی قابل درمان هستند.حفاظت از کودکان در مقابل آفتاب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.