فرهادي، ستايشگران و دشنام‌دهندگان – مجله روز

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

فرهادي، ستايشگران و دشنام‌دهندگان – مجله روز

۷ بازديد ۰ نظر

طبيعي است كه خبرنگاران راديو فردا يا ايران بين الملل ، در جشنواره فيلم كن ، جايي كه مي توانند به اصغر فرهادي برسند ، وي را درگير س questionsالاتي كنند كه در خدمت منافع سازماني او باشد و مهمترين فيلمساز بين المللي سينماي ايران را با مشكل روبرو كند. خبرنگار راديو فردا ، كه …

فرهادي، ستايشگران و دشنام‌دهندگان – مجله روز https://majale-rooz.ir/2021/07/فرهادي،-ستايشگران-و-دشنام‌دهندگان-م/ مجله روز Sun, 18 Jul 2021 23:52:56 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/07/فرهادي،-ستايشگران-و-دشنام‌دهندگان-م/ طبيعي است كه خبرنگاران راديو فردا يا ايران بين الملل ، در جشنواره فيلم كن ، جايي كه مي توانند به اصغر فرهادي برسند ، وي را درگير س questionsالاتي كنند كه در خدمت منافع سازماني او باشد و مهمترين فيلمساز بين المللي سينماي ايران را با مشكل روبرو كند. خبرنگار راديو فردا ، كه …

طبيعي است كه خبرنگاران راديو فردا يا ايران بين الملل ، در جشنواره فيلم كن ، جايي كه مي توانند به اصغر فرهادي برسند ، وي را درگير س questionsالاتي كنند كه در خدمت منافع سازماني او باشد و مهمترين فيلمساز بين المللي سينماي ايران را با مشكل روبرو كند.

خبرنگار راديو فردا ، كه نظر محمد رسول اف ، فيلمساز ايراني زير متوسط ​​، را با افتخار در مورد فرهادي بازنشر مي دهد ، به عنوان همكار در مجلات و روزنامه هايي كه در چارچوب و معيارهاي جمهوري اسلامي فعاليت مي كنند ، كار مي كرد. جو به طور مداوم برعكس ايجاد مي كند.

من موضع او و روزنامه نگاران مانند او را به عنوان يك فعال رسانه اي درك مي كنم ، كه توسط سازمان ها و نهادهاي ضد اسلامي حقوق مي گيرند و براي زنده ماندن مجبور به انجام اين كار هستند. اما كاش آنها اين نوع پرسشگري را الگوي خود قرار نداده و فرهادي را كه هنوز مي خواهد در ايران فيلم بسازد و به ديدن فيلمهايش در ايران اهميت مي دهد ، به عنوان دموكراسي خواه و آزادي بيان و تفكر كنار بگذارند.

فرهادي مهمترين چهره بين المللي سينماي ايران در دهه اخير بوده است و سعي در دستيابي به اين جايگاه داشته است ، او بارها و بارها در شرايط دشواري قرار داشته است ، اما به طرز ماهرانه اي از بحران ها عبور كرده است. او يك فيلمساز است با ستايشگران ، پيروان و مخالفان دو آتش سوزي كه در هر دو طيف ديده مي شود و اظهارنظرهايي با صداقت و ذوق زياد مي شود.

اين تشويق مداوم يا هرگونه اظهار نظر در مورد “قهرمان” ، فيلمي كه چند نفر از ما بيشتر بر اساس حدس و گمان ديده و درباره آن صحبت كرده ايم ، مي تواند بسياري را متقاعد كند كه نخل طلا به فرهادي نيز تعلق خواهد گرفت. غير منطقي است كه مخالفان فرهادي در دست كم گرفتن جايزه ذره بين و موفقيت آن ، به توزيع جوايز به سبك جشنواره فجر اشاره مي كنند و جايزه فرهادي را تحقير مي كنند.

امسال فرهادي روزهاي سختي را در كن گذراند. از يك سو ، او توسط نمايندگان رسانه هاي خارجي محاصره شده بود تا چيزهايي را كه در نهايت منجر به ممنوعيت كار فيلم يا ممنوعيت كار فرهادي مي شود ، زير زبانش بكشد. من نمي دانم چگونه گزارشگران از ايران اينترنشنال و راديو فردا اين مسائل سياسي مربوط به فيلم را با حمايت خود از سينماي ايران ارتباط مي دهند.

هركسي كه كمي به سينماي ايران و موفقيت فيلمسازان آن علاقه مند باشد زمينه را براي يك فيلمساز فراهم نمي كند. همين دوستان رسانه اي از بهناز جعفري بازيگر س askال نكردند كه چرا هنگام نمايش “سه رخ” (جعفر پناهي) در هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن به سينما پناهي سريال هاي “مختارنامه” و “نفس” آمده است. در آن زمان پرسيدن اين سالات اصلاً حرفه اي نبود ، زيرا بازيگر يك بازيگر است و بر اساس پيشنهادهايي كه مي گيرد جلوي دوربين مي رود.

فرهادي ، مداحان و اهانت ها

اما فرهادي بايد در كنفرانس مطبوعاتي فيلم خود به اين س answerال پاسخ دهد كه چرا او امير جديد “صفر روز” را براي قهرمان به ارمغان آورد؟ آيا خبرنگار راديو فردا از عبدالمالك ريگي ، تروريست مشهوري كه دستگيري وي در “روز صفر” روايت شد ، متاسف است؟

محمد رسول اف با نسيم ادبي و سودابه بيضايي در فيلم “لرد” كه برنده جايزه اصلي “نوع نگاه” از هفتادمين جشنواره فيلم كن شد ، با بازيگران تئاتر و تلويزيون كه “سريال كيميا” را نيز گذرانده بودند ، همكاري كرد. هان جلوي دوربين رفت.

از نظر فرهادي همه چيز دشوارتر مي شود و سطح انتقادهاي تند و منفي به طرز باورنكردني افزايش مي يابد. فرهادي با تجربه نشان داده است كه او هوشمندانه تر از گرفتار شدن در دام مخالفان داخلي و خارجي است ، او حتي از موقعيت هاي احساسي و تحريك كننده عاشقانش فراتر مي رود و مي داند كه ارتباط با فرهنگ خودش و سرزمين مادري آنها مهم است و نبايد باشد. شما پيدا كردن آن به راحتي از دست رفته فرهادي و “قهرمان” با دستان پر از كن رفتند ، اما حاشيه ها ادامه خواهد يافت.

58245

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.