سعادت، معلول تئوري گردشگري و معنويت است

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

سعادت، معلول تئوري گردشگري و معنويت است

۶ بازديد ۰ نظر

استاد دانشكده علوم گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: “تفسير مفاهيم ارزشي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي و نظريه جهانگردي و معنويت ، هدفي را نشان مي دهد و رسيدن به سعادت است.” در مسير سعادت ، تبيين رابطه علي بين اين دو مفهوم مي تواند مسير روشني را تعيين كند. به گزارش مجله روز، …

سعادت، معلول تئوري گردشگري و معنويت است https://majale-rooz.ir/2021/05/سعادت،-معلول-تئوري-گردشگري-و-معنويت-اس/ مجله روز Wed, 19 May 2021 12:39:18 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/05/سعادت،-معلول-تئوري-گردشگري-و-معنويت-اس/ استاد دانشكده علوم گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: “تفسير مفاهيم ارزشي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي و نظريه جهانگردي و معنويت ، هدفي را نشان مي دهد و رسيدن به سعادت است.” در مسير سعادت ، تبيين رابطه علي بين اين دو مفهوم مي تواند مسير روشني را تعيين كند. به گزارش مجله روز، …

استاد دانشكده علوم گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: “تفسير مفاهيم ارزشي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي و نظريه جهانگردي و معنويت ، هدفي را نشان مي دهد و رسيدن به سعادت است.” در مسير سعادت ، تبيين رابطه علي بين اين دو مفهوم مي تواند مسير روشني را تعيين كند.

به گزارش مجله روز، دكتر. محمد حسين ايماني خوشخو امروز در دهمين كنفرانس الگوي اسلامي پيشرفت ايران ، مقاله اي با همكاري مهديه شهرابي فراهاني ، دكتراي مديريت گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ تهران تهيه شد با موضوع “تبيين مباني ارزشمند اسلامي ايراني مدل پيشرفت با تأكيد بر نظريه جهانگردي و معنويت.

هنگام ارائه اين مقاله در غرفه شماره. 2 كنفرانس گفت: “مباني بديهي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي بر اساس ارزشهاي الهي است كه با هدف آفرينش انسان همخواني دارد و در فعاليت هاي زمينه اجتماعي شكل مي گيرد.” نظريه جهانگردي و معنويت بستر مناسبي براي تبيين اصول ارزشهاي انساني و جهان بيني اسلامي است كه ارزشهاي جهاني و والاي انساني را در رابطه با خود ، جهان و خالق هستي و جهان در نظر مي گيرد. در اين بين يك رابطه دو طرفه وجود دارد.

استاد دانشكده علوم گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: تبيين مباني بديهي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي مبتني بر نظريه جهانگردي و معنويت به روش كيفي و روش تحليل و توصيف از طريق منابع كتابخانه اي و مصاحبه ها با متخصصان در سه بخش: تفسير مفاهيم ، توضيح مباني بديهي مدل توسط تئوري جهانگردي و معنويت و ارائه راه حل هاي عملياتي برجسته شده است. نتايج يافته هاي تحقيق نشان مي دهد كه انسان كانون ارزش و معنويت است و از طرف ديگر ، گردشگري يك رفتار اجتماعي است كه اين روابط علي را پياده مي كند. جهانگردي و معنويت ماهيتي ارزشي دارند كه در صدد دستيابي به اهداف الهي انساني است و در اين ميان ، ممكن است محور عملياتي شدن ارزشهاي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي باشد. بنابراين ، با برنامه ريزي توسعه گردشگري با تمركز بر معنويت ، عملكرد عملي مباني بديهي مدل ايراني پيشرفت اسلامي ، پيشرفتي را در سطح كلان و خرد ايجاد مي كند.

ايماني خوشخو افزود: الگوي پيشرفت اسلامي ايران با جهان بيني اسلامي و جهت گيري انساني مبتني بر نگرش توحيدي و ايمان به رسالت پيامبران الهي و فراتر از آن و از نظر اقتصادي ، سياسي و اجتماعي در راه كمال مادي و معنوي است. از انسان و راه به سوي خدا “. واقع شده. بدون شك تحقق هر مدل بايد اصولي را كه با تحقق اهداف مدل سازگار است توضيح دهد تا بتواند در برنامه هاي عملياتي گنجانده شود. از آنجا كه جهانگردي به عنوان يك رفتار انساني در جهان ، به ارزشهاي انساني نسبت داده مي شود و از منظر اسلام گام مهمي تلقي مي شود ، بنابراين اگر بر اساس اصول كليدي تعيين شود ، مي تواند اهداف خلقت را به دست آورد. تضمين. مباني معرفتي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي ، تحقق انساني ايده آل در جامعه اسلامي است كه از رهنمودهاي ديني بهره مند مي شود و در آن مسير گام برمي دارد. نظريه جهانگردي و معنويت يك رويكرد سفر مبتني بر ارزشهاي الهي است كه مي تواند اصول ارزشهاي انساني را بر اساس جهان بيني اسلامي پياده كند.

وي يادآور شد: بررسي تحقيقات قبلي نشان مي دهد كه تحقيقاتي به طور جداگانه در زمينه ارزشهاي مدل و همچنين تئوري جهانگردي و معنويت انجام شده است. اما نتايج نشان مي دهد مطالعات كمي در زمينه توضيح رابطه بين اين دو مفهوم انجام شده است. بنابراين ، از ميان اين تحقيقات ، مي توان به تحقيق ديواري عالي تهيه شده در سال 2016 با عنوان “مباني ارزشي الگوي پيشرفت اسلامي ايراني” اشاره كرد كه مباني مدل را با تحليل نظريه هاي ارزش بررسي و توصيف مي كند. همچنين در زمينه نظريه گردشگري و معنويت ، شهرابي فراهاني در سال 1397 در رساله دكتراي خود با عنوان “ارائه مدلي از درك معنوي گردشگران فرهنگي خارجي از سفر” مفهوم معنويت و جهانگردي و معنويت را تبيين كرده است.

ايماني خوشخو و شهرابي فراهاني هاچنين در مقاله اي با عنوان “نقش گردشگري با رويكرد معنوي در تحقق الگوي پيشرفت اسلامي ايراني” در سال 2009 خاطرنشان كردند كه الگوي توسعه اسلامي ايراني ديدگاه جامعي در مورد توسعه و اساس اين ديدگاه دارد. از طرف ديگر ، گردشگري با تمركز معنوي نيز بر روي انسان متمركز است و اين نگاه جامع به الگوي ايراني پيشرفت اسلامي است.

گردشگري با تمركز معنوي مي تواند نقش مهمي در دستيابي به اين مدل داشته باشد و نياز به برنامه ريزي ملي و چشم انداز يكپارچه از اين صنعت خدمات مهم براي تأمين زيرساخت ها و فعاليت هاي مورد نياز اين چشم انداز و برنامه هاي جامع دارد. بايد انجام شود

استاد دانشكده علوم گردشگري دانشگاه علوم و فرهنگ خاطرنشان كرد: لازم است مفاهيم اساسي هر مدل را تفسير و توضيح دهيم تا شرايط لازم براي اجراي آن فراهم شود ، براي اين منظور ، زماني كه مفاهيم و اصول اساسي مدل ها: اجرا شده ، مفيد و مثر خواهد بود. بنابراين ، در اين مقاله ، كه با هدف تبيين مباني بديهي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي با تأكيد بر جهانگردي و معنويت ، مفاهيم و اصول و روش توصيف و تحليل با استناد انجام شده است. بخشهاي دوم و سوم ، از طريق مصاحبه هاي نيمه ساختاري با كارشناسان در فوريه و مارس 2016 ، روابط علي مباني بديهي مدل را با تئوري گردشگري و معنويت توضيح مي دهد و سپس راه حل هاي عملي ارائه مي شود.

ايماني خوشخو تأكيد كرد: ارزش يكي از مفاهيم اساسي و كليدي جهان بيني هر انسان و جامعه محسوب مي شود كه فعاليت ها و رفتارهاي يك فرد و ادامه جامعه را هدايت مي كند. ارزشها اصولي است كه براي قرار گرفتن در مسير حركت و عملكرد نياز به تفسير و توضيح دارد. مدل ايراني پيشرفت اسلامي ، مبتني بر جهان بيني اسلامي ، ارزشهاي الهي را متناسب با اهداف آفرينش انسان در چارچوب اصول بديهي ارائه داده است. بر اين اساس ، مقادير منجر به تحقق مدل ايده آل مي شود و به خوبي عملياتي و كاربردي در نظر گرفته مي شوند. از اين نظر ، قرار گرفتن در مسير درست مي تواند ارزشهاي اسلامي ايراني را آشكار كند و پرده عمل را بپوشاند. بنابراين ، براي اجراي صحيح اين ارزشها ، نياز به رفتار اجتماعي داريم.

وي افزود: نظريه جهانگردي و معنويت كه بر مباني ارزشي وجود انسان و تحقق اهداف الهي در ارتباط و تعامل انسان با خود ، جامعه ، جهان و خالق هستي تأكيد دارد ، بستر مناسبي براي نشان دادن است. آنها نه تنها ارزشهاي نمادين بلكه عملكردي هستند. ”

استاد دانشكده علوم گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ تأكيد كرد: مباني بديهي الگوي ايراني پيشرفت اسلامي مباني جهان بيني اسلامي است كه انسان را موجودات اشرف و ارزش هاي آن را طبيعي ، الهي مي داند. و امر جهاني: فراتر از انسان به رفتار و عمل بستگي دارد. با تأكيد بر معنويت ، جهانگردي يك رويكرد معنوي براي وجود انسان است كه سفر را منبع ارزش ، آگاهي و كمال و تعالي براي تأمين حركت فيزيكي در كره زمين ، حركت در مسير تعالي ، آرامش و كمال و سعادت انسان مي داند. به آرامي بنابراين ، تفسير مفاهيم بديهي مدل و نظريه جهانگردي و معنويت ، هدفي را نشان مي دهد و رسيدن به سعادت است. در مسير سعادت ، تبيين رابطه علي بين اين دو مفهوم مي تواند مسير روشني را تعيين كند.

ايماني خوشخو گفت: “نتايج مصاحبه با متخصصان نشان مي دهد كه ارزش هاي مدل و تئوري جهانگردي و معنويت مفاهيم ارزشي ، معنوي و طبيعي هستند و شايد مسير سفر بهترين راه براي درك اصول ارزشي مدل “. از اين نظر ، رويكردهاي برنامه ريزي گردشگري نقشي تعيين كننده دارند كه با تأكيد بر نظريه معنويت ، مي توانند به طور خودكار ارزش هاي اسلامي را در توسعه جامعه ايران فعال سازند. علاوه بر اين ، چشم انداز كلان جهانگردي منجر به تدوين استراتژي هاي عملياتي در سطح منطقه اي و ملي شده است و اين اقدام موثر ديگري براي دستيابي به مدل خواهد بود.

وي در پايان گفت: در قسمت سوم ، خبرگان با ارائه نظرات در مورد راه حل هاي عملياتي ، راهنمايي ، برنامه ريزي و تدوين برنامه هاي عملياتي در توسعه گردشگري با تمركز معنوي بر ايران ، گام مهمي در دستيابي به مدل و اين است. يكي از مهمترين فعاليتها است: رهبران كشور مي دانند كه نه تنها به گردشگري بلكه به ساير جنبه هاي توسعه كشور نيز دست خواهد يافت. ايجاد يك نگرش استراتژيك در توسعه و پيشرفت جهاني كشور ، منوط به فعاليتهاي يكپارچه ، مطابق با اهداف خاص ، كه در آن برنامه ريزي توسعه تئوري و معنويت گردشگري مي تواند به اهداف مدل ، به ويژه اهداف آن برسد. مباني ارزش. .

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.