رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي ضمن بررسي روند ارائه خدمات توانبخشي به دانش آموزان با نيازهاي ويژه ، از راه اندازي نهضت توانمندسازي جهت تهيه 105 مقاله ، تجهيزات و توانبخشي كمك آموزشي براي دانش آموزان استثنايي خبر داد. سيد جواد حسيني در مصاحبه با مجله روز ، وي با اشاره به خدمات ارائه …

راه اندازي نهضت تامين تجهيزات كمك‌آموزشي دانش‌آموزان استثنايي https://majale-rooz.ir/2021/03/راه-اندازي-نهضت-تامين-تجهيزات-كمك‌آمو/ مجله روز Thu, 18 Mar 2021 21:17:08 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/03/راه-اندازي-نهضت-تامين-تجهيزات-كمك‌آمو/ رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي ضمن بررسي روند ارائه خدمات توانبخشي به دانش آموزان با نيازهاي ويژه ، از راه اندازي نهضت توانمندسازي جهت تهيه 105 مقاله ، تجهيزات و توانبخشي كمك آموزشي براي دانش آموزان استثنايي خبر داد. سيد جواد حسيني در مصاحبه با مجله روز ، وي با اشاره به خدمات ارائه …

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي ضمن بررسي روند ارائه خدمات توانبخشي به دانش آموزان با نيازهاي ويژه ، از راه اندازي نهضت توانمندسازي جهت تهيه 105 مقاله ، تجهيزات و توانبخشي كمك آموزشي براي دانش آموزان استثنايي خبر داد.

سيد جواد حسيني در مصاحبه با مجله روز ، وي با اشاره به خدمات ارائه شده توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي در سه حوزه پشتيباني ، توانبخشي درون مدرسه اي و خارج از مدرسه و توانبخشي در قالب مراكز مشاوره گفت: اعتبارات خدمات توانبخشي از چهار ميليارد افزايش يافت تومان در سال 1398 تا هفت ميليارد تومان در سال 1399.

وي افزود: علاوه بر اين ، سرويس قبلاً در 16 محور ارائه شده بود كه به 18 عنصر رسيده است. تاكنون بيش از 32 ميليارد اعتبار به دانشجويان اين رشته پرداخت شده است.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با بيان اينكه در سال 1998 بيش از 8000 مورد توانبخشي بررسي شده و هزينه هاي آنها پرداخت شده است ، گفت: “ما در زمينه ارائه خدمات توانبخشي شاهد رشد سه برابري هستيم. در مدارس و مدارس خارج از سال 2015 “

حسيني همچنين به جمع آوري 40 چرخش تحول در زمينه هاي مختلف توسعه سياست ، خدمات آموزشي ، توان بخشي و تشخيص اشاره كرد و گفت: “سه بسته تحول با هشت برنامه و 36 فعاليت در سازمان در حال اجرا است. آموزش و پرورش استثنايي و مي توان گفت كه 93. “3٪ از برنامه ها و فعاليت هاي بسته هاي تحول بنيادي و ابتكاري هستند و تاكنون 70٪ از شاخص هاي اين برنامه ها عملياتي شده اند.

وي افزود: ايجاد مجلس مشورتي والدين ، ​​طرح مدرسه براي كمك به والدين و اوليا of معاونان معلم يكي از برنامه هاي مشاركتي در زمينه والدين دانش آموزان با نيازهاي ويژه است. علاوه بر اين ، پروژه جمع آوري ايده هاي مطلوب ، پروژه “صد دبيرخانه ، صد مدرسه” با هدف اتصال مدرسه با جامعه ، برگزاري جداول بحث تخصصي ، ايجاد سيستم تصميم گيري از مدرسه به ستاد و با 20 سازمان و آژانس تفاهم نامه منعقد كنيد. سال 99 بود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي همچنين به استاندارد سازي تيم هاي مدارس استثنايي اشاره كرد و گفت: “طبق نظريه گسترش ، بعضي اوقات نقص باعث ايجاد يك يا چند حس در كودكان مي شود و دانش آموزان گسترش نمي يابند و سيستم آموزشي بايد جايگزين و مكمل نقايص دانش آموزان با نيازهاي ويژه. ” جنبش توانمندسازي مبتني بر نظريه گسترش در آموزش و پرورش استثنايي است و با ارائه 105 وسيله كمك آموزشي و تجهيزات توان بخشي براي دانش آموزان استثنايي راه اندازي شده و همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.