سفرهاي خاموش به شهرهاي قرمز

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

سفرهاي خاموش به شهرهاي قرمز

۱۴ بازديد ۰ نظر

روزانه 130،000 مسافر با اتوبوس به شهرهاي كشور و حتي به استان هاي قرمز و نارنجي سفر مي كنند. سفرهاي خاموش حتي به استانهاي قرمز و نارنجي از هفته گذشته آغاز شد. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه همشهريان وي نوشت: “تب 1400 سفر در گرماي تاج آغاز شد ؛ با اعلام رسمي ستاد …

سفرهاي خاموش به شهرهاي قرمز https://majale-rooz.ir/2021/03/سفرهاي-خاموش-به-شهرهاي-قرمز/ مجله روز Sun, 14 Mar 2021 15:27:16 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/03/سفرهاي-خاموش-به-شهرهاي-قرمز/ روزانه 130،000 مسافر با اتوبوس به شهرهاي كشور و حتي به استان هاي قرمز و نارنجي سفر مي كنند. سفرهاي خاموش حتي به استانهاي قرمز و نارنجي از هفته گذشته آغاز شد. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه همشهريان وي نوشت: “تب 1400 سفر در گرماي تاج آغاز شد ؛ با اعلام رسمي ستاد …

روزانه 130،000 مسافر با اتوبوس به شهرهاي كشور و حتي به استان هاي قرمز و نارنجي سفر مي كنند. سفرهاي خاموش حتي به استانهاي قرمز و نارنجي از هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش مجله روز ، اين روزنامه همشهريان وي نوشت: “تب 1400 سفر در گرماي تاج آغاز شد ؛ با اعلام رسمي ستاد ملي عليه كرونا و رئيس جمهور است كه سفر نوروز به شهرهاي قرمز و نارنجي ممنوع شده است” سفر را آزاد كرد به شهرهاي زرد و آبي.

در هفته هاي اخير ، اين تنها وزارت بهداشت بوده است كه صريحاً به مردم توصيه كرده است “از فكر سفر به نوروز خلاص شوند. “زيرا عواقب ورود به مرحله چهارم تاج در كشور و فراتر از توان كادر پزشكي است.”

روزنامه همشهري پيش از اين اعلام كرده بود كه از طرح رنگي كه ستاد ملي آنتي كرونا در روزهاي قبل از نوروز اعلام كرده بود ، به عنوان پايه اي براي سفرهاي نوروزي استفاده خواهد شد و در آخرين طرح رنگي سال 1999 ، تردد در شهرها و سفرها به اين كشور ممنوع است. شهرهاي زرد و آبي آزاد مي شود. اين رنگ البته به صورت هفتگي به روز مي شود تا در صورت قرمز و نارنجي شدن ساير شهرهاي زرد و آبي ، سفر به آنجا نيز ممنوع شود.

هشدارهاي وزير بهداشت اما قبل از تصميم ستاد ملي ضد تاج براي هدايت ستاد به ممنوعيت مطلق سفر ، و با اعلام تصميم ستاد ملي ضد تاج براي افتتاح نتيجه اي نداشت. سفر نوروز. مسير در آستانه موج چهارم ايران. كرونا ، سعيد نمكي ، وزير بهداشت ، اين بار از مردم التماس كرد كه “حتي اگر همه شهرهاي ايران براي سفر باز باشد ، حضرت عباسي نبايد سفر كند.”

وضعيت عجيب پايانه هاي مسافربري

خبرنگاران همشهري صبح ديروز در پايانه هاي مسافربري تهران اعلام كردند كه تقاضا براي بليط هاي سفر نوروزي بسيار زياد است و پروتكل ها برآورده نمي شوند. حضور در محل خبرنگاران همشهري در پايانه هاي مسافربري نشان مي دهد كه تب سفر نوروزي در اين پايانه ها داغ است و تعاوني هاي مسافربري پروتكل هاي مسافرتي را نقض مي كنند.

به گفته خبرنگاران همشهري از پايانه هاي مسافربري ، خريد سيستم بليط اتوبوس بصورت آنلاين شامل مسافت اجتماعي و صندلي است اما در حقيقت اتوبوس هاي مسافربري با ظرفيت كامل حتي مسافران را در راهروهاي وسايل نقليه حمل مي كنند و مسافران را به شهرهاي مقصد منتقل مي كنند. ايجادرسانند.

دور زدن پروتكل هاي بهداشتي در پايانه هاي مسافري در شرايطي اتفاق مي افتد كه رعايت دقيق پروتكل هاي سفر بهداشتي به عهده ستاد ملي تاج و ستاد خدمات سفر است. با اين حال ، اگر به ترمينال مسافربري ميدان آزادي غربي تهران نگاهي بيندازيد ، به وضوح سيل مسافران جاده اي را كه درخواست سفر با اتوبوس هاي بين شهري را دارند ، مشاهده خواهيد كرد و همچنين از پروتكل هاي بهداشتي در حالت مسافري فرار خواهيد كرد.

اگرچه اتوبوس هاي بين شهري مطابق پروتكل هاي بهداشتي در ترمينال هاي مسافربري رفتار مي كنند و با ظرفيت متوسطي كار مي كنند ، پس از خروج از ترمينال آنها را ترك مي كنند. خبرنگاران همشهري حتي شاهد حضور مسافر مسافرتي به كردستان بودند كه در يك ترمينال مسافربري در غرب تهران درخواست بليط كامل مي كند و فروشنده بليط به وي گفت: “راهرو اتوبوس نيز پر از مسافر و مكاني براي سوار كردن مسافران است”. هيچ چيز جديدي وجود ندارد. “

مسافراني كه وارد شهرهاي سرخ مي شوند

البته برخي گزارش ها حاكي از آغاز سفرهاي خاموش از نوروز قبل از 25 اسفند و اعمال محدوديت هاي ترافيكي در نوروز است و همشهري در تماس با برخي از استان هايي كه قبل از اين سفر ممنوع شده اند ، دريافته است كه حجم ورودي و خروج از اين استانها نيز افزايش يافته است.

روزنامه همشهري حاوي آماري از ورود و خروج در دو استان پرترافيك نارنجي شمالي كشور است كه براساس آن مشخص شده است كه در سالهاي اخير ، دو هفته گذشته تعداد ورود به استانهاي گيلان و گلستان نسبتاً افزايش يافته است.

طبق آماري كه اداره مديريت اطلاعات راه گيلان در اختيار همشهري قرار داده است ، 104 هفته پيش 104 هزار و 522 دستگاه خودرو در روزهاي چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه وارد استان گيلان شده اند كه براي هر وسيله نقليه 3 مسافر با 313 هزار و 566 مسافر در آنها محاسبه مي شود كه وارد گيلان شدند. در همين حال ، در آخر هفته گذشته ، اين آمار با 4.3 درصد افزايش به 109،015 خودروي ورودي به استان گيلان با 327،045 مسافر وارد آن استان نارنجي رسيده است. اين آمار به اين معني است كه سفر به نوروز در سكوت ، يك هفته قبل از آغاز رسمي آن سفرها ، آغاز مي شود.

آمار خروجي براي استان گيلان خود نشان دهنده افزايش توليد اين استان نارنجي است. در 3 روز گذشته از دو هفته پيش ، 96،067 وسيله نقليه از گيلان خارج شد كه در آخر هفته گذشته به 99941 وسيله نقليه رسيد. اين آمار نشان مي دهد سفر بي صدا از مقاصد گردشگري نيز آغاز شده است.

در استان گلستان ، دو هفته پيش تعداد ورود به اين استان نارنجي افزايش يافته و در تعطيلات آخر هفته دو هفته پيش ، 67،314 وسيله نقليه با 201،942 مسافر ورودي به اين استان سفر كرده اند. آخر هفته گذشته سه روز ، اما اين آمار به 65310 ماشين ورودي با 195930 مسافر رسيده است.

روزانه 130 هزار مسافر در پايانه هاي مسافربري

داريوش باقر جوان ، مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ملي راهداري و حمل و نقل جاده اي ، به همشهري اطلاع داد كه سيستم حمل و نقل جاده اي كشور روزانه به طور متوسط ​​130 هزار مسافر را جابجا مي كند.

بر اساس اين اعلاميه ، از امروز تا پايان مارس 1999 ، 780،000 مسافر از ترمينال هاي مسافربري به مقصد مختلف در كشور سفر مي كنند و در اين شرايط ، اگر پروتكل هاي بهداشتي ناديده گرفته شوند يا از اجراي آنها كاسته شود ، نگراني در مورد افزايش شيوع بيماري كرونا قلب از آوريل 1400 در كشور بي دليل نخواهد بود.

با اين حال ، داريوش باقرجوان به همشهري توضيح مي دهد: سيستم حمل و نقل جاده اي نوروز امسال هيچ برنامه رزرو بليط اتوبوس ندارد و اين اقدام با هدف كنترل بيماري عروق كرونا قلب انجام شده است.

البته وي از مردم خواست كه از سفرهاي غيرضروري به كشور از طريق سيستم حمل و نقل جاده اي به ويژه سفرهاي نوروزي خودداري كنند: “سيستم حمل و نقل جاده اي كشور خدمات خود را نه به سفرهاي نوروزي بلكه به سفرهاي اجتناب ناپذير ارائه مي دهد. براي مسافران ضروري است.” به همين دليل ، سفر به نوروز با نيمي از ظرفيت سيستم حمل و نقل جاده اي و حتي يك سوم انجام مي شود. “
به گفته مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و راهداري كشور ، به طور متوسط ​​روزانه 10 هزار سرويس اتوبوس با نرخ اشغال 13 مسافر در كشور عزيمت مي كنند كه مي تواند تا 17 مسافر برسد. وي گفت: “سفر با اتوبوس در كشور 50 درصد كمتر از ظرفيت حمل و نقل جاده اي است و در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ، سفر با اتوبوس با كاهش 40 درصدي مسافران همراه بوده است”.

داريوش باقرجوان اعلام كرد: در حال حاضر روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس هاي مسافربري جابجا مي شوند و سيستم حمل و نقل جاده اي كشور از مردم مي خواهد كه براي سفر به نوروز برنامه ريزي نكنند زيرا ظرفيت مسافر محدود است و خدمات محدود به سفرهاي ضروري است.

مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در پاسخ به سوال همشهري آيا پروتكل هاي بهداشتي در پايانه هاي حمل و نقل مسافر كشور به ويژه در تهران دور زده شده و اتوبوس هاي بين شهري مسافران را از ترمينال ها خارج و سبقت مي گيرند من اين استدلال را رد نمي كنم. ” اين يك دستور صحيح است كه البته بايد جدي گرفته شود. چون نمي توانيد با سلامتي مردم شوخي كنيد.

به گفته وي ، حتي اگر تقاضا براي سفر از نوروز براي حمل و نقل جاده اي در كشور افزايش يابد ، برخلاف سفرهاي نوروز سال هاي گذشته كه براي تأمين تقاضاي سفر ناوگان حمل و نقل را بايد افزايش مي داديم ، امسال هيچ ظرفيتي وجود ندارد به ناوگان حمل و نقل و ارائه خدمات براي سفرهاي تفريحي اضافه شده است “و زيارت منتفي است.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.