عمليات پيش راه اندازي پالايشگاه نفت فوق سنگين قشم آغاز شد

به بروزترين وبلاگ جامع گردشگري خوش آمديد

در مرحله اول ، با دستور رئيس جمهور كار پيش راه اندازي پالايشگاه نفت سنگين كيوشوم با ظرفيت 35000 بشكه در روز آغاز شد. به گزارش مجله ايراني ، با راه اندازي نهايي اين پالايشگاه در دو مرحله 35000 بشكه اي ، توليد قير با كيفيت ايراني در ته تقطير در فرآيند تصفيه روغن خام …

عمليات پيش راه اندازي پالايشگاه نفت فوق سنگين قشم آغاز شد https://majalehirani.ir/2021/عمليات-پيش-راه-اندازي-پالايشگاه-نفت-فو/ مجله ايراني Thu, 14 Jan 2021 14:13:01 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/عمليات-پيش-راه-اندازي-پالايشگاه-نفت-فو/ در مرحله اول ، با دستور رئيس جمهور كار پيش راه اندازي پالايشگاه نفت سنگين كيوشوم با ظرفيت 35000 بشكه در روز آغاز شد. به گزارش مجله ايراني ، با راه اندازي نهايي اين پالايشگاه در دو مرحله 35000 بشكه اي ، توليد قير با كيفيت ايراني در ته تقطير در فرآيند تصفيه روغن خام …

در مرحله اول ، با دستور رئيس جمهور كار پيش راه اندازي پالايشگاه نفت سنگين كيوشوم با ظرفيت 35000 بشكه در روز آغاز شد.

به گزارش مجله ايراني ، با راه اندازي نهايي اين پالايشگاه در دو مرحله 35000 بشكه اي ، توليد قير با كيفيت ايراني در ته تقطير در فرآيند تصفيه روغن خام فوق سنگين ، با ابعاد گسترده عملياتي براي بازارهاي هدف به زودي گنبدهاي ايراني را صادر مي كند. انجام خواهد داد كاظم محمودي ، مديرعامل پالايشگاه نفت سنگين قشم در اين باره گفت: “عمليات پيش راه اندازي بزرگترين پالايشگاه قير كشور بدون حضور مجوز خارجي انجام شده و فقط به توانايي مهندسان داخلي بستگي دارد.”

وي گفت: پالايشگاه نفت خام سنگين قشم با ظرفيت 70 هزار بشكه در روز داراي ظرفيت 35 هزار بشكه در دو مرحله جداگانه و در هر مرحله حدود 135 ميليون يورو از محل ساخت پروژه ، ارز خارجي كشور است. منابع صرف شده است

محمودي همچنين گفت: حدود 85 ميليون يورو توسط صندوق توسعه ملي براي اين پروژه اختصاص داده شده و مابقي هزينه آن را شركت پرداخت كرده است. روغن فوق سنگين ، روغني است كه هميشه توسط كشورهاي ديگر صادر و استفاده مي شود و ما بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر توقف فروش نفت خام و ايجاد ارزش اضافي از طريق توليد ، عمل كرده ايم. تصميم به ساخت چنين پالايشگاهي گرفت.

مديرعامل پالايشگاه روغن سنگين كشام گفت: روغن سنگين حاوي درصد بالايي از قير است كه ما آن را در اين پالايشگاه فرآوري كرده و براي بازار صادرات يا مصارف داخلي آماده مي كنيم.

محمودي با بيان اينكه چنين طرحي فقط با استفاده از فاز دوم خود به حداكثر سود مي رسد ، افزود: در ادامه ساخت فاز اول ، حدود 20٪ زيرساخت ها را نيز در فاز دوم اجرا كرديم. خوشبختانه منابع ريالي و ارزي اين پروژه بزرگ تأمين شده است و هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد و از سال آينده انتخاب پيمانكار به آرامي آغاز مي شود و كار فاز دو به اتمام مي رسد.

وي اظهار داشت: تاكنون مبلغي در حدود 280 تا 300 ميليارد تومن به صورت واقعي هزينه شده است و اين بر اساس برآوردها ، توليد نهايي اين پالايشگاه در پايان دوره عمليات فاز معادل 935 هزار تن بيت كوين است. سالانه 6 ميليون و 500 هزار بشكه نفت خام سبك.

مديرعامل پالايشگاه نفت سنگين قيشم گفت: براساس برآوردهاي انجام شده ، توليد نهايي اين پالايشگاه در پايان دوره عملياتي سالانه 935 هزار تن قير و 6 ميليون و 500 ميليون بشكه نفت خام سبك خواهد بود.

به گفته محمودي ، براي اجراي اين طرح ، مجوزهاي لازم براي صادرات محصولات پالايشگاه پيگيري شده و بخشي از نياز بازار داخلي نيز توسط محصولات اين شركت تأمين مي شود. در طرح توسعه اين پالايشگاه ، با تعريف فاز 3 ، تبديل به محصولات پايين دست نفت خام ، به همراه ساير ارزش افزوده انجام مي شود.

حميدرضا مومني ، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كشام ، در پاسخ به سوالي درباره اهداف سازمان خود براي توسعه صنعت نفت در قشم ، گفت: مطالعات كشورهاي داخلي و خارجي كشام را نشان مي دهد. از قابليت هاي قابل توجهي در بخش نفت و پتروشيمي برخوردار است و اگر نگاه ويژه اي به اين بخش بيندازيم ، خواهيم ديد كه اين منطقه مي تواند يك نقطه استراتژيك در بخش نفت و پتروشيمي محسوب شود.

وي گفت: در حال حاضر 17 ميدان هيدروكربن در داخل و خارج از جزيره در اين مناطق داريم كه از اين تعداد 4 ميدان بهره برداري شده و از آن گاز استخراج و به بندرعباس و جاهاي ديگر منتقل مي شود.

وي با اشاره به توانمندي هاي جزيره كيشام در زمينه هاي صنايع نفت و گاز و صنايع پتروشيمي گفت: طبق توافقات بسيار مطلوبي كه با وزارت نفت داريم ، در حال حاضر حدود 51 ميليون متر مكعب خوراك دريافت مي كنيم و چهار مورد توليد كرده ايم مواد شيميايي فعال شده است. ما وارد كننده داخلي هستيم و همچنين يك مجتمع پتروشيمي چين با ظرفيت 6 ميليون تن را فعال كرده ايم.

وي گفت: از نظر ادامه فعاليت در منطقه و پتروشيمي هاي بيشتر ، گات ها و بنادر براي بارگيري مي توانند براي درآمد پايدار كشور و منطقه بسيار موثر باشند. اين پالايشگاه كه امروز مرحله پيش راه اندازي خود را آغاز كرده است ، توسط نيروهاي عملياتي داخلي در همه بخشها انجام شده است و با اين كار يكي از اهداف سازمان منطقه آزاد در مورد انتقال دانش فني به ساير مناطق كشور است. حاصل شده است

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قيشم با تأكيد بر اينكه كيوشم از قابليت ها و قابليت هاي بي نظيري در بخش صنعت نفت برخوردار است ، اظهار داشت: به طور كلي اگر مشكلي و موانع اداري وجود نداشته باشد ، به زودي انواع مختلفي از اين صنايع وجود دارد. مي توان. جزيره كشام فعال شد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.