معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: “با روش هاي سنتي و ديدگاه هاي سنتي نمي توانيم نسل جوان را در مسير آرمان ها و آموزه هاي ديني نگه داريم.” ديگر دوره اي نيست كه بتواند نسل جوان را مجبور و محدود نگه دارد ، بنابراين ما بايد با گفتگوي م effectiveثر …

ابتكار: با نگاه و روشهاي سنتي نمي‌توان نسل جوان را در مسير آرمان‌ها و آموزه‌هاي ديني نگه داشت https://majale-rooz.ir/2021/02/ابتكار-با-نگاه-و-روشهاي-سنتي-نمي‌توان/ مجله روز Mon, 15 Feb 2021 18:40:46 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/02/ابتكار-با-نگاه-و-روشهاي-سنتي-نمي‌توان/ معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: “با روش هاي سنتي و ديدگاه هاي سنتي نمي توانيم نسل جوان را در مسير آرمان ها و آموزه هاي ديني نگه داريم.” ديگر دوره اي نيست كه بتواند نسل جوان را مجبور و محدود نگه دارد ، بنابراين ما بايد با گفتگوي م effectiveثر …

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: “با روش هاي سنتي و ديدگاه هاي سنتي نمي توانيم نسل جوان را در مسير آرمان ها و آموزه هاي ديني نگه داريم.” ديگر دوره اي نيست كه بتواند نسل جوان را مجبور و محدود نگه دارد ، بنابراين ما بايد با گفتگوي م effectiveثر در مورد مهارت هاي زندگي و ايجاد گزينه هايي براي جوانان ، به جوانان در تصميم گيري صحيح كمك كنيم.

به گزارش مجله روز ، معصومه ابتكار در نشست بين المللي “گفتگوي منطقه اي درباره زنان و خانواده ها” كه با حضور مهماناني از كشورهاي عراق ، سوريه ، لبنان ، فلسطين و افغانستان برگزار شد ، اظهار داشت: موضوع گفتگوي بين نسلي يكي از فعاليت هاي مهم ‘اين معاون است. در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها است ، زيرا به دليل سرعت بالاي تغيير در عصر ديجيتال ، كودكان به سرعت جذب اين تغييرات مي شوند.

وي ادامه داد: يكي از موضوعات مهم امروز اين است كه چگونه مهارت ها ، معاني و مفاهيم مهم را به جوانان ، به ويژه دختران قرن 21 منتقل كنيم ، به طوري كه منجر به اختلافات بين نسلي نشود و جوانان احساس نكنند كه اين مشكلات “اين در گذشته است و اكنون كار نمي كند. بنابراين اين نماينده مجلس با ايجاد پادكست هاي نسل راديو سعي در افزايش انسجام خانواده ها كرده است. اين مشكل ماست و براي ما بسيار جدي است.

ابتكار گفت: “در ايران ، شبكه گسترده اي از سمينارها براي مردان و زنان در مناطق شهري و روستايي وجود دارد و سمينار براي زنان در طول سالها بسيار رشد كرده است ، و آموزش مباحث ديني يكي از مهمترين موارد آموزشي بوده است. مسائل در ايران ، اما چالش بزرگ اين است كه چگونه اين آموزش ها را به دختران و پسران ارائه دهيم تا براي آنها كار كنند. در اين راستا ، نماينده مجلس سعي كرده است با ايجاد پادكست هاي قرآني آموزه هاي قرآني را به جوانان انتقال دهد.

به گفته معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده ، تاكنون معاون رئيس جمهور حدود 30 پادكست قرآني در زمينه جوانان و قرآن ايجاد كرده است. علاوه بر اين ، فعاليت اين معاون بر موضوع عدالت جنسيتي متمركز است كه ديدگاه آن از بينش قرآن كريم گرفته شده است.

ابتكار اظهار داشت: قرآن كريم جنسيت و نژاد را ملاك برتري نمي داند و تنها ملاك برتري تقوا است. مشكلات جوامع به دليل سوerstand تفاهم ، خرافات و باريك بودن است و راهي كه امروز امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري طي كرده اند گشودن ديدگاهي صحيح و اصيل نسبت به زنان است. بنابراين ، اين نماينده مجلس تلاش كرده است تا زمينه عدالت را براي زنان و خانواده در برنامه ريزي عدالت جنسيتي در همه سطوح ، از سطوح ابتدايي تا سطح مديريتي فراهم سازد.

به گفته وي ، مسئله خانواده براي جامعه اسلامي بسيار مهم است. علاوه بر اين ، عدالت و حقوق اعضاي خانواده بايد در خانواده اسلامي رعايت شود ، بنابراين اين نماينده مجلس فعاليت هايي را براي افزايش مهارت هاي ارتباطي بين اعضاي خانواده و كاهش شكاف جنسيتي انجام داده است.

ابتكار در پايان گفت: “ما مانند همه جوامع داراي مشكلات و چالش هايي هستيم ، اما براي اين چالش ها راه حل هايي نيز داريم.” تاريخ نشان داده است كه ما ملتي بوديم كه در دوران دفاع مقدس با فداكاري بي نظير حداقل شرايط را تحمل كرديم و مايليم اين تجربيات را به كشورهاي همسايه منتقل كنيم.
انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.